nuffnang

..myFOllOweRs..

bLOg i fOllOw..!!

Image01 Photobucket 'create

nak cari aper???

Get This Wan Hazel Home Wan Hazel LINK Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Wednesday, February 23, 2011

..terung masak cili api+ikan kerisi gOreng bujang..

..hari niy aku ngan kazen aku cadang nak masak lauk terung masak cili api dengan ikan kerisi gOreng bujang..
lepas g beli barang kat pasar,kitOrang sampai laa kat umah then terus terkam barangan yang nak buat lauk tu..
bermula lah acara masak memasaknya...


..pandai ke aku masak???
::  ikan kerisi gOreng bujang  ::


 kenapa aku panggil ni ikan gOreng bujang???
sebab Orang bujang pOm bOleh gOreng ikan macam niy...
gaul dengan kunyit n taruk garam sikit pastu gOreng..then sedia di hidang..bila ikan niy masak laa..


:: terung yang telah di pOtOng ::


 terung niy laa nak wat masak cili api nyer...
kiut kan terung niy???
warna dye tuh penting,Pepel..
niy kazen aku yang pOtOng..aku xsuka makan terung yang di pOtOng kecik2 macam niy sebab aku suka makan terung yang besar2..baru ada rasa..auuwwmmm...



niy laa apa yang dah jadi dengan terung tuw setelah di masak cili..pedas wow..




biasa laa..kan dk nOgOri skarang kene laa ikOt masakan Orang nOgOri..
k laa.. time tO melantak plak..hhuhu...
"Allahummabariklana fimarazaktana wakina'azabannar.."
amin...?!!!

4 comments:

emy zulaiha said...

nyum nyum~ sedap nye. hehe eh awk dok n9 eh?

~CahayaDinie~ said...

humm..memang sedap..xla,dinie asal kOta bharu lar..sdara yang tinggal kat n9..

Liyana Aziz said...

aiyak! malunya yana! yana pun x pandai masak ok... hehehehehhe

~CahayaDinie~ said...

..apa lak,senang jerla yana..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
hak milik http://jandniez.blogspot.com sepenuhnya