nuffnang

..myFOllOweRs..

bLOg i fOllOw..!!

Image01 Photobucket 'create

nak cari aper???

Get This Wan Hazel Home Wan Hazel LINK Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Saturday, February 19, 2011

..tak tahu malu..bagi betis nak paha!!!!

..ada nak citer satu benda niy,tapi malas laa plak..
dah menyemak kat dalam draf niy..
pOst jerlaa..
tapi nak gtaw jugak pengalaman aku niy..
bengang betul laa ngan sOrang budak niy..
ceritanya bermula bila...


pada satu malam niy,aku kene nek bas cuz nak g kL..
aku nek bas kat Taman Bendahara jam9 malam..
pastu lepas gerak tu,driver bas tu g amik pnumpang kat TescO plak..
sampai jer kat Stesen Bas TescO tuh..



tetiba,ada sOrang budak bangla niy nek bas..
tetiba dye bagi aku satu sticker yang ada tulisan ayat Al-Fatihah..


"kak,ambik kak,free.."

pastu aku amik laa da Orang nak bagi ayat Al-Quran tu free kan..

''bagusnya budak niy'' aku bermOnOlOg..

pastu dak tuh pOm g belah blakang n bagi ayat tuh kat penumpang kat blakang..
pastu xsampai 2minit dak tuh datang balik kat aku then dye mintak derma kat aku..
sO aku pOm bagi laa RM1..
dah kira Okay la tuh kan??
dak2 ane leh pegang duit banyak2..
pastu tau x per yang dia cakap kat aku??
kbetulan masa tuh penumpang kat tepi aku tuh bawu nek bas,sO sempat laa dia tengOk kejadian niy..


"RM3 kak,sticker tuh harga RM3.." 

aku dengan muka blurr pOm cakap,

"tadi cakap benda niy free??
naper bOleh jadi RM3 plak??"

aku malas laa nak debat ngan dak nih..
pastu aku pOm bagi laa RM3..
nanti Orang cakap aku berkira la,aper laa plak kang..
pastu,xsampai lagi duit tuh kat tangan dye,tetiba dye cakap,

"RM7 kak..nak buat beli nasik..na makan,xmakan lagi..."

haikk..budak niy da lebih da nih..!!!
nak jer plempang singgah kat muka dak niy..
kan xpasal2 lak kang..!!xkan aku nak senyap jer??
pastu aku pOm cakap laa..

"tadi cakap free,pastu nak harga sticker tuh lak..dah bagi RM3 tuh nak lagi wat bli nasik..beli laa nasik ngan diut yang akak dah dermakan tuh.dah cukup laa RM3 tuh."

pastu dye menjawab lak dengan muka slamba n tak tahu malu tuhh,

"saya tau kak,tapi xcukup nak wat beli nasik..xmakan lagi niy kak...niy harga laen2 laa kak..kak ambik jer sticker tuh..saya nak wat bli nasik jer" 


tadi mula2 cakap free,pastu nak derma lak,Orang bagi RM1 xnak..
pastu nak mintak harga benda tuh lak..
dah bagi lak aku RM3..ehh,nak wat bli nasik laa plak..
budak niy dah memang lebih2 niy..
pastu aku pOm cakap,

"nah,amik balik sticker kO nih pastu blahh.."

kOrang tahu tak,dye xnak blahh dari situ..nak jugak tunggu aku bagi duit tuh..
pastu akak yang baru nek tadi pOm usir dye dari situ..
sampaikan akak tuh nak duduk pOm xbleh..
dah dye blOcking seat akak tuh..
marah laa dye..sO dak uh pOm blaa dari situ..

tah pape laa..bagi betis nak paha..dah laa meminta plak tuh..nasib baik Orang nak bagi jer,masih tak tahu malu..kadang2 geram lak ngan budak2 macam niy..
bukan nak berkira tapi agak2 laa nak minta sedekah pOm sampai paksa2 Orang suh derma..
kalau kene kat kOrang.apa yang kOrang akan lakukan??
jawab laa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
hak milik http://jandniez.blogspot.com sepenuhnya